Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek
Fogalommeghatározások:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy vagy szervezet, aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, ezáltal a Szolgáltatóval szerződést köt.Fogyasztó: Olyan felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Megrendelő részére szolgáltatást nyújt, aki a Megrendelővel szerződést köt.
1. Általános rendelkezések
Jelen "Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek" (a továbbiakban: ÁSZF) rögzíti a GULKO Kft.-nek (székhely: 6726 Szeged Marotői utca 21., adószám: 25030798-2-06, cégjegyzékszám: 06-09-0215-19, cégbíróság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága, a továbbiakban: Szolgáltató) a gulacsyhus.hu on-line webáruházon keresztül történő megrendeléseivel kapcsolatos tájékoztatót, valamint igénybevételének feltételeit.
A webáruházon keresztüli elektronikus rendelésleadással a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre a Szolgáltató és a rendelést leadó magánszemély vagy jogi személy (továbbiakban Megrendelő) között. A megrendelő a rendelés leadásának véglegesítésekor fogadja el ezen szerződés feltételeit. A szerződés kötés nyelve magyar. A vásárlási szerződést a Szolgáltató írásban megkötött szerződésnek tekinti, amelyet egy megrendelési számon iktat. A Szolgáltató kijelenti, hogy mind a webáruház működtetéséhez, mind a termékek értékesítéséhez, mind pedig a kiszállítási tevékenység végzéséhez az összes jogszabályban előírt szakhatósági engedéllyel rendelkezik. A Szolgáltató a jogszabályban előírt szakhatósági engedéllyel is rendelkezik.
ANTSZ címe 6726 Szeged Derkovits fasor 7-11.
Engedély száma:1362-4/2004-36
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. ("Elker. tv.") törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Jelen ÁSZF 2024. november 18. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A jelen ÁSZF, illetve annak módosításait a Szolgáltató a www.gulcsyhus.hu weboldalon (a továbbiakban: "Weboldal") közzéteszi. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a Weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
2. Szerződő felek azonosítása
A vásárlási szerződés a Szolgáltató , mint eladó, és a megrendelő, mint vevő között jön létre. A Szolgáltató csak a www.gulacsyhus.hu Weboldalon, a cég logójával és adataival jól felismerhetően azonosított internetes katalóguson keresztül leadott rendelésekért felel. A megrendelő a regisztrációs adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, amelyeket minden egyes rendelés leadásánál lehetősége van módosítani, és gulacsyhus.hu ezeknek megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a megrendelőt terheli. A Szolgáltató a nyilvánvalóan hibás vagy hamis regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén a megrendelő valódiságát jogosult ellenőrizni.
3. Árak és termékinformáció
A Weboldalon a terméklistában és a termékek adatlapján feltüntetett ár az adott termék végső fogyasztói ára, amelynek érvényessége kizárólag az adott megjelenés időpontjára vonatkozik. Amennyiben a megrendelő megrendelést ad le egy termékre, úgy az eladó kötelezi magát, hogy a kiválasztott terméket a megrendeléskor érvényes végső fogyasztói áron szállítja ki a megrendelőnek. Ezt az árat a megrendelésre küldött visszaigazolás tartalmazza. A webáruházban a termékek adatlapján feltüntetésre kerülnek a termékkel kapcsolatos tudnivalók, biztonsági és fogyasztást segítő információk, amelyek az előzetes tájékozódást segítik. A megrendelő által megvásárolt (átvett) termék csomagolása tartalmazza mindazon tájékoztatásokat, amelyek az adott termékre jellemzőek, mind az összetételét, mind pedig a használatát és felhasználását illetően. A megrendelő a termék átvételét követően köteles az említett tájékoztatást alaposan elolvasni és megismerni. A zöldség és gyümölcs termékek esetében a zöldség és gyümölcs termékek származási országa valamint osztályba sorolása a termék címkéjén kerül feltüntetésre. Ez utóbbi termékcsoportok esetében a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a kiszállításkor átadott termék az adatlapon feltüntetett tájékoztató információktól eltérő tulajdonságú legyen, de csakis a frissebb áru és a tökéletes minőség érdekében. A gualcsyhus.hu webáruházában feltüntetett termékképek tájékoztató jellegűek.
4.1 Kellékszavatosság
A termékek átvételét követően a Szolgáltató a Szolgáltató felé kifogásolásra vagy hibás teljesítésből eredő bármilyen igény érvényesítésére csak akkor jogosult, ha a minőségi és mennyiségi ellenőrzést elvégezte.
A Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éven belüli elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja. Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető.
A Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (a termékek vonatkozásában ez szintén nem értelmezhető álláspontom szerint) – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Megrendelő közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Megrendelő kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 6 hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. (3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet)
4.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Megrendelő – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Megrendelő a termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre a kellékszavatossági igényét a Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti. (3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet)
5. Megrendelés lépései
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Megrendelők számára. A honlapon a Megrendelő menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.
A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Megrendelő a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra.
A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Megrendelőnek megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Megrendelő e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Megrendelő a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Megrendelő felelős. A Megrendelő felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Megrendelő korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folyatatható.
A megrendelés következő lépéseként a Megrendelőnek ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Megrendelő egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Amennyiben a Szolgáltató 48 órán belül nem igazolja vissza Megrendelő megrendelését, a Megrendelő mentesül a szerződés kötelezettsége alól, valamint jogosult a szerződéstől – a Szolgáltatónak címezve – írásban elállni.
A megrendelések feldolgozása a Szolgáltató munkaidejében történik.
A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért, a Szolgáltató teljesítésének elmaradásáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Megrendelővel történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás, a kiszállítás és a teljesítés ne ütközzön akadályba.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Megrendelő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon). A Szolgáltatót nem terheli felelősség továbbá abban az esetben sem, ha a Szolgáltatónak fel nem róható okból elektronikus levelezési (e-mail) fiókja, illetve telefonszáma harmadik személyek részére hozzáférhetővé válik.
Megrendelő kizárólag abban az esetben tagadhatja meg a megrendelt termék(ek) részben vagy egészben történő átvételét, ha az átvételt megelőző vizsgálat során nyilvánvaló, hogy a termék(ek) valamely hibában szenved(nek), illetve amikor a Szolgáltató nem a Megrendelő által leadott és visszaigazolt tartalommal (ár, minőség, illetve mennyiség) ajánlja fel a termékek átvételét. Szolgáltató nem jogosult a szállítási díj, valamint a termékek megőrzésével kapcsolatos költségeket felszámolni abban az esetben, ha a Megrendelő a termék(ek) hibájára hivatkozva tagadja meg a termék(ek) egészben vagy részben történő átvételét és annak jogszerűségét a Szolgáltató elismeri, továbbá, ha a Megrendelő azért tagadja meg a termékek részben vagy egészben történő átvételét, mert azok Szolgáltató által történő átadására nem a Megrendelő által leadott és visszaigazolt tartalommal (ár, minőség, mennyiség) kerül sor.
A Megrendelő tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató jogosult a felhasználói megrendelések teljesítését egészben vagy részben egyoldalúan megtagadni, amennyiben a Megrendelőnek a Szolgáltató felé az újabb megrendelés időpontjában – korábbi megrendeléseiből eredően - tartozása áll fenn. A Szolgáltató a teljesítés jelen bekezdésben foglaltak szerinti elmaradásáért akkor sem felelős, ha a Megrendelő megrendelését egyebekben visszaigazolta. Ha a Megrendelőnek a Szolgáltató felé az újabb megrendeléskor kiegyenlítetlen tartozása áll fenn, a Szolgáltató jogosult, de nem köteles az újabb megrendelés teljesítésére a felhasználói teljesítés biztosítása érdekében egyoldalúan további feltételeket megállapítani. A Szolgáltató a tulajdonjogát a vételár kiegyenlítéséig fenntartja [Ptk. 6:216. § (1) bek.].
6. Fizetési és szállítási feltételek
Szállítás területei
Szeged: 6720, 6721, 6722, 6723, 6724, 6725, 6726, 6727, 6728, 6729, 6753
Szeged környéke: Szőreg, Deszk, Újszentiván, Tiszasziget
Szállítási költség
Szegeden 2490 Forint- 10.000 Forint vásárlási összeg felett ingyenes
Szegeden kívül Magyarország területén belül GLS futárszolgálattal szállítunk.
Házhozszállítás utánvéttel hűtőcsomagolásban : 4500 Ft
30.000 Ft feletti megrendelés esetén a szállítás ingyenes!
Fizetési lehetőségek
Utánvét - Bankkártyás
Utánvét készpénzes
Számla
A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki.
A számla a rendelés átvétele előtt kerül emailben elküldésre a Megrendelő részére.
Utánvét - Bankkártyás
Utánvét készpénzes
Banki adatok:
Átutalás bankszámlánkra vagy személyes befizetés bankszámlánkra:
Kedvezményezett: GULKO Kft. Szeged Marostői utca 21.
Bank: OTP Bank
Bankszámlaszám: OTP 11735005-20572473
Számlatulajdonos: GULKO Kft.
A Weboldalon megadott normál szállítási díjak az átutalásos fizetésre egyaránt érvényesek.
Utánvét esetén
A termék átvételekor fizetendő a rendelési összeg a Magyar Posta - alkalmazott részére. A termékdíjon felül a kiszállítási költség is a számlán van feltüntetve a webáruházban található besorolásnak megfelelően.
7.A Szolgáltató felelősségvállalása
A webáruház működésével, és a kiszállítással kapcsolatos tudnivalók a jelen ÁSZF-ben olvashatók. A Szolgáltató vállalja, hogy a jelen dokumentumban leírtakat magára nézve kötelezőnek tekinti és azok teljesüléséért mindent elkövet. Megrendelő kijelenti, hogy a dokumentumok tartalmát ismeri és tudomásul veszi.
8. A Megrendelő felelősségvállalása
Megrendelő tudomásul veszi, hogy rendelése(i) jóváhagyásával jelen szerződést elfogadja, és az itt leírtak be nem tartásával szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik. Megrendelő vállalja, hogy az általa jóváhagyott rendelésekben megrendelt árut tartalmazó küldemények átvételéről és kifizetéséről gondoskodik az általa választott szállítási és fizetési módoknak megfelelően. Amennyiben a küldemény kézbesítése a megrendelő hibájából meghiúsul, az ebből eredő többletköltségeket a megrendelő megtéríti a Szolgáltató számára.
9. A szerződés hatálya
A Weboldalon keresztül történő megrendeléssel létrejövő szerződés a megrendelés jóváhagyásával lép hatályba, és a megrendelés teljesülésével zárul le. Folyamatos rendelés esetén a szerződés mindaddig hatályban marad, amíg felek összes egymással szembeni követelése nem teljesül. A Szolgáltató rendszere minden érvényes rendelésnek automatikusan "Megrendelés azonosító" számot (rendelésszámot) ad, melyet a jóváhagyást követő oldalon, illetve a megrendelő által megadott címre küldött rendelésigazoló e-mailben közöl. Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes! A megrendelő jogosult a megrendelés jóváhagyása után, de még a megrendelt árukat tartalmazó küldemény feladása (vagy futárnak történő átadása) előtt a szerződéstől díjmentesen elállni. Az elállás jogát a rendelésazonosító-szám megjelölésével gyakorolhatja. Az elállás akkor érvényes, ha azt a Szolgáltató- igazolhatóan- visszajelezte.
10. Vásárlástól való elállás
A Megrendelő a megrendelt termékek átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. A szerződés megkötésének a napja és a termék átvétele közötti időszakra is gyakorolható az elállási jog. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. A Megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles a kifizetett összeget az elállástól való tudomásszerzést követő legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. A Megrendelőnek a termék átvételekor ellenőriznie kell a szavatossági időt, és ha nem megfelelő számára akkor nem köteles átvenni. A Megrendelő az elállási jogát egyértelmű nyilatkozat útján vagy elállási nyilatkozat minta felhasználásával közölheti (2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet). A Megrendelő a terméket az elállás közlésétől számított 14 napon köteles visszaküldeni.
A Megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiaci vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Nem illeti meg továbbá az elállási jog a Megrendelőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Megrendelő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak.
Ha a Megrendelő kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 23. § (3)).
Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az Megrendelő által megfizetett vételár visszatérítését, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Szolgáltatót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 23. § (4)).
A Megrendelő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a Szolgáltató45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 25. §).
A Megrendelőt nem illeti meg az elállási jog, amennyiben már a terméket felbontotta (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 29. § 1/e pont).
Ha a Megrendelő tévedésből küldi el a megrendelését, akkor ezt késedelem nélkül jeleznie kell az alábbi címen: gulacsyhus@gmail.com. Ez részéről a megrendelt tételektől való elállást is jelenti. Elállását a megrendelt termék postai feladásáig kell jeleznie.
11. Panaszkezelés rendje
Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a vásárlási szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a gulacsyhus@gmail.com e-mail címen, vagy postai levél útján is közölheti. A Szolgáltató a Megrendelő panaszát legkésőbb annak beérkezésétől számított 30 napon belül kivizsgálja, és a panasz közlésével azonos módon tájékoztatja a Megrednelőt a vizsgálat eredményéről, valamint arról, hogy annak elutasítása esetén milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a megrendelő rendelkezésére. A panaszkezelésekre a jelen ÁSZF I. fejezetében foglalt jogszabályok egyaránt irányadóak.
Békéltető testület
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
A békéltető testületek elérhetősége:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bodnár József
E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Elnök: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Elnök: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Vasvári Csaba
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
A Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Bírósági eljárás. Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
12. Szerzői jogra vonatkozó rendelkezések
Szolgáltató kijelenti, hogy az általa üzemeltetett www.gulacsyhus.hu weboldal szerzői jogi műnek minősül, ezért tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), nyilvánossághoz történő újraközvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A Weboldalakról és azok adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Szolgáltató írásos hozzájárulás esetén is csak a Weboldalra való hivatkozással lehet.
13. Adatkezelés
A Szolgáltató, mint adatkezelő által folytatott adatkezelésről szóló részletes tájékoztató a Szolgáltató által működtetett Weboldalon érhető "Adatvédelmi Szabályzatban" található.
Az "Adatvédelmi Szabályzat" elérhetősége: https://www.gulacsyhus.hu/adatvedelmi-szabalyzat/
Az "Adatvédelmi Szabályzat" jelen ÁSZF mellékletét képezi.